Jaar:
2024
Klant:
EOLIS GROUP
Industrie:
Digital & Tech
Scope:
UI Design, Social media templates, Whitepaper design
Over.
EOLIS Group ondersteunt bedrijven door hen te voorzien van digitale, marketing- en verkoopexperts, zowel op projectbasis als door interne teams op maat samen te stellen of hun klanten te begeleiden in het zélf samen stellen van hun teams. Zo wordt met de juiste experts het project succesvol afgerond.
Uitdaging.
EOLIS Group had een verouderde merkidentiteit die niet meer aansloot bij hun positie in de markt. De website was niet geoptimaliseerd voor gebruikerservaring en conversie. Daarnaast hadden ze behoefte aan een sterke strategie, incl. whitepaper dat hen als autoriteit in hun vakgebied zou positioneren.
Specifieke uitdaging voor dit project:
Een belangrijke uitdaging was dat het bestaande logo behouden moest blijven. Dit betekende dat ik met de bestaande vormentaal aan de slag moest en moest zoeken naar manieren om de visuele identiteit te vernieuwen zonder het logo compleet te herontwerpen.
Aanpak.
Audits & Onderzoek – Gedetailleerd inzicht in de bedrijfsvoering en de doelgroep d.m.v. audits en kwalitatief onderzoek.
Strategievoorstel & Planning – Gebaseerd op onze bevindingen, stelden we een strategie op om de merkidentiteit te vernieuwen, de gebruikerservaring te verbeteren en de communicatie met de doelgroep te versterken.
Conceptualisatie – Meerdere concepten werden uitgewerkt, met de nadruk op visuele communicatie die de kernwaarden van EOLIS Group weerspiegelt.
Uitwerking & Implementatie – Van huisstijl-ontwerp tot de ontwikkeling van wireframes voor de nieuwe website, we werkten alles uit in nauw overleg met de klant.
Controle & Livegang – Eindcontrole en livegang van het project.
Oplossingen
Door het logo te behouden en de vormentaal verder uit te breiden, creëerde ik een visuele structuur waarin de cirkel en het vierkant werden gebruikt als symbolen voor de twee doelgroepen: de consultants (de cirkel) en de werkgevers (het vierkant). Deze visuele scheiding stelde ons in staat om een dynamische huisstijl te creëren, waarbij de twee werelden altijd met elkaar verbonden bleven.
De website werd ontworpen met gebruiksvriendelijkheid en conversie in het achterhoofd, en visuele elementen uit de branding werden strategisch geplaatst om de interactie te bevorderen.
Ik ontwikkelde een visuele richtlijn voor social media die de kern van het merk weerspiegelde, met focus op visuele consistentie en aantrekkingskracht. We maakten templates op in Figma die gemakkelijk konden worden aangepast voor verschillende soorten berichten.
Ik creëerde een visueel aantrekkelijke whitepaper die zowel informatief als visueel boeiend was, zodat het een waardevol strategisch document werd voor EOLIS Group om hun marktpositie te versterken.
Resultaten.
Door het logo te behouden en de vormentaal verder uit te breiden, creëerde ik een visuele structuur waarin de cirkel en het vierkant werden gebruikt als symbolen voor de twee doelgroepen: de consultants (de cirkel) en de werkgevers (het vierkant). Deze visuele scheiding stelde ons in staat om een dynamische huisstijl te creëren, waarbij de twee werelden altijd met elkaar verbonden bleven.
Testimonial.
The STONE MIND project is a stunning, textured centerpiece in our portfolio, with every detail of the 'stone head' meticulously crafted.